ورود بسیج سازندگی به توسعه اقتصاد دریایی در مازندران/اجرای 1800 پروژه در مازندران

ورود بسیج سازندگی به توسعه اقتصاد دریایی در مازندران/اجرای 1800 پروژه در مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، محمدمهدی اقبال‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: بسیج سازندگی با تشکیل ۸۰۰ گروه جهادی در راستای توسعه اقتصاد استان مازندران فعالیت می‌کند.

وی در ادامه از راه‌اندازی ۶۴۷ صندوق اشتغالزایی محله‌محور در سطح استان مازندران خبر داد و گفت: برای ایجاد اشتغال یک‌میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تسهیلات در این ارتباط اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اعلام اینکه توجه به آموزش یکی از مباحث محوری در این سازمان است، گفت: ۱۰ هزار و ۶۵۶ نفر در حوزه‌های مختلف برای ایجاد اشتغال آموزش دیده‌اند.

این مسؤول تعداد اشتغال ایجاد شده سال‌جاری را تاکنون ۳۸۳ نفر اعلام کرده است.

اقبال‌پور با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای ساخت خانه‌های محروم در سطح استان مازندران، گفت: ۴۹۳ مسکن محرومان با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد با ۴۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

وی خاطر نشان کرد: برای کمک به ساخت خانه‌های سیل‌زدگان ۸۸ مسکن با پیشرفت ۱۰۰ درصد با اعتبار ۸ میلیارد تومان در دستور ساخت است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در ارتباط با پروژه‌های عمرانی راه، گفت: ۴۱ پروژه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، ۷۱ پروژه عمرانی دستگاه‌ها با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان و هزار و ۳۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان به صورت مشارکت خیران و سپاه در حال احداث است.

این مسؤول خاطر نشان کرد: در مجموعه برای هزار و ۸۰۰ پروژه ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

وی با اعلام اینکه در بخش اشتغال دریایی ورود و تولید ماهیان خاویار ورود پیدا می‌کنیم، گفت: صنف خاصی در این ارتباط وجود ندارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران با اعلام اینکه برای تولید ماهیان خاویاری نیاز به برنامه‌ریزی خاصی وجود دارد، افزود: گروه‌های جهادی ما در حال برنامه‌ریزی برای توجه به افزایش تولید در بخش ماهیان خاویاری هستیم.

وی با اعلام اینکه برای رفع مشکلات استان ورود پیدا می‌کنیم، افزود: مشکلات را احصا و برای برون‌رفت از مشکلات برنامه مدون را تدوین می‌کنیم.

اقبال‌پور با اعلام اینکه برای رفع مشکلات نیاز به نیروسازی و کادر سازی است، گفت: کارد سازی وظیفه بسیج است و اقدامات موثری در این ارتباط در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران در ارتباط با وضعیت معادن استان، بیان کرد: در این بخش نیاز به توجه ویژه داریم و انتظار داریم افرادی که نسبت به دریافت مجوز اقدام کردند برای راه‌اندازی معادن اقدام کردند و اگر صلاحیت فعالیت ندارند متولیان استانی این ظرفیت را در اختیار افراد توانمند قرار دهند.

اخبار مرتبط

دیدار سرهنگ خادم فرمانده جدید سپاه قائم شهر

بسیج سازندگی یک میلیون ماسک در اختیار مردم بابل قرار داد

تلاش بسیج سازندگی برای بهره‌برداری از پروژه‌های جاده‌ای مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha